niedziela, 15 sierpnia 2010

Babka po nowemu

             Dostałam przepis na przesmaczną babkę. Dzisiaj ja upiekłam i wiecie, znikła w godzinę.


Aż mam ochotę upiec sobie drugą.
A tu poniżej zostawiam wam przepis:

   1 szklanka mąki, 1 szklanka cukru, 4 jajka, pół margaryny, torebka kiślu o dowolnym smaku, jedna łyżeczka proszku do pieczenia.

               Żółtka oddzielić od białek i utrzeć z cukrem i margaryną. Dodać mąkę i proszek do pieczenia.
               Białka ubić i dodać do utworzonej wcześniej masy, następnie dodać kisiel.
               Wlać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy.
               Piec w piekarniku w temperaturze 180 stopni ok 25- 30 minut.
    Uwaga:
Ja po 10 minutach przykryłam wierzch ciasta papierem do pieczenia odkryłam na ostatnie 3 minutki żeby się zarumieniło. Podobno ciasto ma kolor dodanego kiślu. Ja wzięłam kisielek morelowy, ciasto ma środek trochę ciemniejszy niż na zdjęciu.

Życzę smacznego i miłej niedzieli


3 komentarze:

  1. Kucze, ale prosty! Dzięki za przepis, jutro wyprubuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moi chłopcy uwielbiają babki. Ta wygląda bardzo apetycznie, chyba jutro im upiekę. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada przepysznie i zapewne tak smakuje...
    Ale ja tu w innej sprawie:
    dziekuję... Przesyłka dotarła;)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że zostanie ślad po twoich odwiedzinach.
Pozdrawiam

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.