piątek, 3 czerwca 2011

Urodzinki mej Księżniczki

              Mamy już trzy latka...   Jak ten czas szybko leci


W CZERWCU powinno być kwiatowo
Kwiatowo i życzeniowo
I nic nie szkodzi, że słonka brak
Bo ten piątek będzie radosny
Pełen tortów prezentów i gości

Każdy z gości pożyczy coś ci
Lecz od mamy i taty najsłodsze buziaki
A powinszowań bez liku bez końca
Masz od miśków, lalek  i od zająca

STO LAT ŻABULKO

A na koniec tak dla każdego dziecka wierszyk.
Bardzo mi się spodobał

~ O prawach dziecka ~


Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym
Że DZIECKO to także CZŁOWIEK
Tyle że jest mały.
Dlatego ludzie uczeni
Którym za to należą się BRAWA
Chcąc wielu dzieci los odmienić
Stworzyli dla WAS MĄDRE PRAWA.
Więc je na co dzień i od święta
próbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie SIŁĄ nie ma prawa zmuszać do niczego
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę UCZYĆ się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam WYBIERAĆ, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie PONIŻAĆ,KRZYWDZIĆ,
BIĆ, WYZYWAĆ
I każdego mogę zawsze na RATUNEK wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie MIESZKA z nami
Nikt nie może mi zabronić SPOTKAĆ ich czasami.
Nikt nie może moich LISTÓW CZYTAĆ bez pytania
Mam też prawo do TAJEMNIC I WŁASNEGO ZDANIA.
MOGĘ ŻĄDAĆ, ŻEBY KAŻDY UZNAŁ MOJE PRAWA
A gdy RÓŻNIĘ się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się w wiersze poukładały PRAWA DZIECI na całym świecie
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie

3 komentarze:

  1. zdrówka dla Jubilatki ,uśmiechu i słodyczy zmorka życzy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego co najlepsze dla ślicznej księżniczki i dla jej mamy.Pozdrawiam dorotanes

    OdpowiedzUsuń
  3. a także ode mnie : Alu wszystkiego najlepszego , zdrowia i szczęścia , radości i miłości , słońca na każdy dzień i spełnienia wszystkich marzeń oraz życzeń - pozdrawiam Yrsa

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że zostanie ślad po twoich odwiedzinach.
Pozdrawiam

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.